Jaunumi

Digitalizācijas iespēju izmantošana uzņēmējdarbībā, pārvaldībā un izglītībā

Digitalizācijas iespēju izmantošana uzņēmējdarbībā, pārvaldībā un izglītībā

Valsts pētījumu programmas (VPP) “Latvijas mantojums un nākotnes izaicinājumi valsts ilgtspējai” vidusposma konferencē 2020. gada 27. oktobrī Latvijas Zinātņu akadēmijas (LZA) sadarbībā ar Latvijas Lauksaimniecības universitāti (LLU), Latvijas Universitāti (LU), Rīgas Stradiņa universitāti (RSU) un Agroresursu un ekonomikas institūtu (AREI) īstenotā projekta “Latvijas valsts un sabiedrības izaicinājumi un to risinājumi starptautiskā kontekstā – INTERFRAME-LV” veicēji īpaši akcentēs digitalizācijas iespēju uzlabošanu un izmantošanu uzņēmējdarbībā pārvaldībā un izglītībā. Notiks dalīšanās ar gūtajām atziņām piecos reģionālajos forumos (Zemgalē, Latgalē, Vidzemē, Kurzemē, Pierīgā), kuros tika izplatīti un apspriesti pētījumu rezultāti.

“Reģionālie forumi ir iedarbīgs rīks gan pašu pētnieku plašai savstarpējai domu apmaiņai un sadarbībai, gan reģiona speciālistu un augstskolu mācībspēku iesaistei pētījumu rezultātu apspriešanā un izplatīšanā, kā arī pārbaudīšanā praksē, šajos ierobežoto klātienes kontaktu apstākļos izmantojot digitalizācijas piedāvātās iespējas”, uzsvēra projekta INTERFRAME-LV vadītāja akadēmiķe Baiba Rivža.

Risināmie atslēgas jautājumi digitalizācijas iespēju uzlabošanā un izmantošanā ir: Latvijas salīdzinoši labā digitālā vide netiek pietiekami izmantota, īpaši tehnoloģiju integrācijā uzņēmējdarbībā un tās modernizācijai un produktivitātes celšanai; dažādu paaudžu un sabiedrības grupu mērķauditorijās ir jāpaplašina priekšstats par digitālajām prasmēm, t. sk., ka tajās ietilpst arī digitālā disciplīna un digitālā inteliģence; jāapgūst klātienes un attālināto mācību un darba formu kombinēšana ilgtermiņā; līdzās tehniskajam nodrošinājumam jāattīsta attālināto mācību metodes, kopumā jāapgūst attālinātās komunicēšanas loģika un etiķete; jāmazina drošības riski digitālo rīku izmantošanā; visiem inovatīvajiem digitālajiem risinājumiem ir jābūt radītiem konkrētu vajadzību apmierināšanai, izmantojot pakalpojumu un procesu dizaina metodi u.c.

Projektā top ceļveži un metodiskie materiāli problēmjautājumu risināšanai.

Vairāk sk. Izglītības un zinātnes ministrijas mājaslapā.

Lasīts 380 reizes