Jaunumi

AKADĒMIĶIS LEONĪDS RIBICKIS LEKCIJĀ ATKLĀS, KĀ SPĒKA ELEKTRONIKA SEKMĒJUSI JAUNU TEHNOLOĢIJU ATTĪSTĪBU

AKADĒMIĶIS LEONĪDS RIBICKIS LEKCIJĀ ATKLĀS, KĀ SPĒKA ELEKTRONIKA SEKMĒJUSI JAUNU TEHNOLOĢIJU ATTĪSTĪBU

Ar akadēmiķa Leonīda Ribicka lekciju "Spēka elektronika – 21. gadsimta tehnoloģiju virzītājspēks. Pasaules un RTU pieredze" 22. maijā turpināsies Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) akadēmiķu lasījumu cikls, kuru apmeklēt aicināts ikviens interesents, lai paplašinātu savu redzesloku un diskutētu par aktuāliem tematiem zinātnē un pētniecībā.

Akadēmiskajā priekšlasījumā, kas 22. maijā plkst. 16.15–17.45 norisināsies RTU Zinātnes un inovāciju centrā, Ķīpsalas ielā 6A, 2. stāva zālē The Moon, L. Ribickis stāstīs gan par savu un kolēģu pieredzi un atklājumiem, gan pasaulē zināmiem piemēriem, kā spēka elektronika sekmējusi jaunu tehnoloģiju attīstību.

L. Ribickis zinātnē ienāca pagājušā gadsimta 60. gados, kad Rīgas Politehniskajā institūtā (RPI, tagad — RTU) sākās enerģijas ražošanas, pārvades, sadales un izmantošanas pētniecība. Kā jauns zinātnieks viņš aktīvi piedalījās jaunas tehnoloģijas —pusvadītāju pārveidotāju izstrādē, kas ļāva elektrisko vilcienu, tramvaju, trolejbusu vadības sistēmās padarīt energoefektīvas. Vēlāk L. Ribickis pievērsās pētījumiem par maiņstrāvas izmantošanu regulējamo elektrisko piedziņu izstrādē. Arī šobrīd akadēmiķa zinātniskie pētījumi ir saistīti ar tehnoloģisko procesu un kustības vadību, industriālo robotu iekārtām, elektroenerģijas pusvadītāju pārveidotājiem, elektroiekārtu energoefektivitātes paaugstināšanu, viedajiem līdzstrāvas tīkliem.

Lekcija notiks angļu valodā, bez maksas un iepriekšējās reģistrēšanās.

RTU Akadēmiķu padome ir konsultatīva institūcija, kurā var piedalīties visi patreiz un agrāk RTU strādājošie Latvijas Zinātņu akadēmijas akadēmiķi un korespondētājlocekļi. Tā izveidota, lai dotu iespēju akadēmiķiem izteikt viedokli un dalīties pieredzē. Līdz šim RTU Akadēmiķu padome pārsvarā ir strādājusi, lai sniegtu ieteikumus RTU vadībai studiju kvalitātes uzlabošanai, galvenokārt studiju satura pilnveidošanai matemātikā, fizikā un ķīmijā.

Avots: RTU, 15.05.2024.

Lasīts 248 reizes
We use cookies
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies")